1. Алтунин А. Электронное «сарафанное радио» в индустрии гостеприимства и туризма. РИСК: Ресурсы, информация, снабжение, конкуренция. 2014. № 2. С. 36-39.
2. Бергер,Й. Заразительный. Психология сарафанного радио. Как продукты и идеи становятся популярными / Йона Бергер; пер. с англ. Елены Ивченко. — М.: ACT ; Манн, Иванов и Фербер, 2014.
3. Борисов В. «О прошлом и будущем технологии сарафанного маркетинга», "Маркетинговые коммуникации", #2, 2012
4. Бородин М. Преимущество частного мнения // Продвижение Продовольствия. Prod & Prod. — 2009. — №7–8 (9–10).
5. Еленев К., Цыганкова Д. «EWoM как среда борьбы брендов и их «двойников»: основные особенности», 2015
6. Купрейченко А.Б. Психология доверия и недоверия. — М.: Институт психологии РАН, 2008.
7. Попкова Е.Г., Акимова О.Е., Митрахович Т.Н Классификация маркетинговых коммуникаций. Как избежать терминологической путаницы? // Маркетинг в России и за рубежом. 2008.
8. Розен Э. Анатомия сарафанного маркетинга / Эмануил Розен ; пер. с англ. Натальи Яцюк. — М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. — 416 с.
9. Серновиц, Э. Сарафанный маркетинг. Как умные компании заставляют о себе говорить / Энди Серновиц; пер. с англ. Таиры Мамедовой. — 2-е изд. — М.:Манн, Иванов и Фербер, 2013.
10. Arndt, J., 1967. Role of product-related conversations in the diffusion of a new product. Journal of Marketing Research [e-journal] 4 (3), p.291–295.
11. Breazeale, Michael. (2008). Word of Mouse: An assessment of electronic Word-of-Mouth research. International Journal of Market Research, 51(3), 297-318.
12. Briefing Newsletter (2005). Getting to know loyal customers. Retrieved July 2, 2007
13. Brown, J.J. and Reingen, P.H., 1987. Social Ties and Word-of-Mouth Referral Behavior. Journal of Consumer Research [e- journal] 14 (3), p.350-362.
14. Buhalis, D., & Law, R (2008). Progress in informations technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet – the state of Etourism research. Tourism management Vol29 Iss.4 pp609-623
15. Buttle, F.A., 1998. Word of mouth: understanding and managing referral marketing. Journal of Strategic Marketing [e-journal] 6 (3), p.241-254.
16. Burzynski M.H., Bayer D.J. (1977). «The effect of positive and negative prior information on motion picture appreciation». The Journal of Social Psychology, Vol. 101, No. 2, pp. 215–218.
17. Cakim, I.M. (2010). Implementing Word of Mouth marketing: online strategies to identify influencers, craft stories, and draw customers. New Yersey: John Wiley & Sons
18. Cheung, Z., & Zhou, M. (2010). Study on the effect of eWOM: A literature review and suggestions for future research. International Conference on Management and Service Science, 1-4
19. Dellarocas, Ch., 2003. The Digitization of Word of Mouth: Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms. Management Science[e-journal] 49 (10), p.1407-1424
20. Dellarocas C., Narayan R. (2007). Tall Heads vs. Long Tails: Do Consumer Reviews Increase the Informational Inequality Between Hit and Niche Products?
21. Doh S.-J.M.S., Hwang J.-S. (2009). «How consumers evaluate eWoM (electronic word-of-mouth) messages». Cyber Psychology & Behavior, Vol. 12, No. 2, pp. 193–197.
22. . Duncan, T. and Moriarty, S. (1998), “A communication based marketing model for managing relationships”, Journal of Marketing, Vol. 62 No. 2, pp. 1-13.
23. Godes, D. & Mayzlin, D. (2004). Using online conversations to study word of mouth communication. Marketing science
24. Goldsmith R.E. (2008). «Electronic word-of-mouth». In: Khosrow-Pour M. (Ed.) Encyclopedia of E-Commerce, E-Government and Mobile Commerce. Idea Group Publishing, Hershey, PA
25. Gruen, T. W., Osmonbekov, T., & Czaplewski, A. J. (2006). eWOM: The impact of customer-to-customer online know-how exchange on customer value and loyalty. Journal of Business Research 59 (4), 449–456.
26. Hennig-Thurau, T., Gwinner, K.P., Walsh, G. and Gremler, D.D., 2004. Electronic Word-of-Mouth via Consumer-Opinion Platforms: What Motivates Consumers to Articulate Themselves on the Internet? Journal of Interactive Marketing, [e-journal] 18 (1), p.38-52.
27. Jain, S. and Posovac, S.S., 2001. Prepurchase Attribute Verifiability, Source Credibility, and Persuasion. Journal of Consumer Psychology [e-journal] 10 (3), p.169-180.
28. Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53 (1), 59-68.
29. Katz, E. & Lazarsfeld, P. F. (1955). Personal Influence. Glencoe, IL: Free Press
30. Lai, J., He, P., Chou, H., & Zhou, L. (2013). Impact of national culture on online consumer review behavior. Global Journal of Business Research, 7(1), 109-115.
31. Lam, Desmond; Lee, Alvin & Mizerski, Richard. (2009). The effects of cultural values in Word-of-Mouth communication. Journal of International Marketing, 17 (3), 55-70.
32. Lang, B., 2006. Word of Mouth: Why is it so Significant? ANZMAC Annual Conference. December, 2006.
33. Lee, M. and Youn, S., 2009. Electronic word of mouth (eWOM). How eWOM platforms influence consumer product judgement. International Journal of Advertising [e-journal] 28 (3), p.473-499.